top of page
Foto van schrijverSvetlana

Bang wat anderen van je vinden en denken?

Bijgewerkt op: 3 jan.



Volgens wetenschappers komen onze meeste angsten uit kindertijden. Nu , na vele jaren, lijkt het mij dat de angsten de meest verwoestende uitwerking op mijn leven hebben gehad.

 Ik wilde niets nieuws doen omdat ik bang was voor mislukking en veroordeling van anderen. Ik was bang om zich uit te drukken in het bijzijn van andere mensen, ik schaamde zich om besproken te worden, deel te nemen aan verschillende evenementen en om in ieder geval even in het middelpunt van de belangstelling te staan. Ik moest me constant in mezelf terugtrekken, alleen met mijn complexen. In mijn geval moet je een halve eeuw leven om te begrijpen dat ik op een of andere manier tegen mijn angsten moet vechten.


Het eerste wat moet je doen , is beseffen dat je houding ten opzichte van jezelf en anderen niet gezond is.

Je bent onzeker en bang voor de publieke opinie over dingen waar je niets verkeerds hebt gedaan. Door een dergelijke herkenning kunt je in de toekomst effectief aan jezelf werken en geen aandacht schenken aan het gedrag van anderen. Tot in de toekomst.


Svitlana Smischuk

2 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page