top of page
Foto van schrijverSvetlana

Kat Familiar

Bijgewerkt op: 3 jan.


Soms denk ik dat mijn kat een tovenaar is! Ik sta constant versteld van zijn mysterieuze vermogens. Hij kan gewone voorwerpen veranderen in geweldig nieuw speelgoed en slaapplekken. Soms springt hij op mijn pantoffel, en even later knuffelt hij tegen hem aan en spint! Mijn blouse, die ik vergat in de kast te hangen en op bed te laten liggen, wordt voor mijn kat een vleermuis of een schuilplaats of gewoon een plek om lief te slapen. Een lege doos verandert in een geweldige speeltuin of een echt fort. Andere katten kunnen alleen maar kijken en jaloers zijn, omdat hij zijn plaats in een kartonnen doos aan niemand zal opgeven. Hij weet echt hoe hij het beste uit elke beschikbare ruimte kan halen! Het is echt magisch.


Een pen of knop die op de grond ligt, verandert snel in iets om als prooi op te jagen en te bespringen. Uit de manier waarop hij beweegt en rondkijkt, lijkt hij meer te weten dan hij laat blijken. Alsof hij geheime kennis heeft die niemand anders heeft.


Hij staart aandachtig naar elk klein voorwerp dat beweegt, van een stofje tot een windvlaag, wat suggereert dat hier een grotere kracht aan het werk kan zijn dan op het eerste gezicht lijkt. Inderdaad, soms lijkt het me dat mijn kat een tovenaar is met het vermogen om in een oogwenk onzichtbaar te worden en te teleporteren. Met een zwiep van zijn staart verandert hij het alledaagse in een avontuur.


Nog verrukkelijker, de handeling van het uitvoeren van deze magische transformaties maakte hem tot mijn trouwe familiar, spinnend aan mijn voeten terwijl hij zijn betovering weeft. Als ik hem diep in de ogen kijk, zweer ik dat ik geheimen zie die te oud zijn, zelfs voor mensen, veilig opgeborgen. Hij spint zachtjes en vertelt me ​​zijn verhalen vol geheimen. En ik beloofde hem dat niemand zijn geheimen zou kennen. Ze verdienen het absoluut om verborgen te blijven voor nieuwsgierige blikken... Voor nu.


Svitlana Smischuk

21 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page