top of page
Foto van schrijverSvetlana

Zijn alle mensen met de achternaam Pottenbakker familie van elkaar?


De vader van mijn oma was een echte duizendpoot als het om handwerken ging. Hij kon meubels bouwen, schapen scheren, uniek tuingereedschap ontwerpen, spinnewielen en weefgetouwen van hout maken. Maar waar hij in mijn familie echt beroemd om was, was zijn aardewerkwerk. Achter zijn huis had hij een kleine werkplaats waar hij uren bezig was met het maken van prachtige aardewerken vazen en schalen. Zijn werken zijn altijd anders geweest, elk is uniek op zijn eigen manier. Als vakman had hij het unieke vermogen om geen gewone potten te maken, maar magische potten.


Het waren magische potten die niet alleen beroemd werden in zijn geboortedorp, maar in het hele district. Hij maakte prints van geneeskrachtige kruiden op potten en schalen. Dit was alle magie die er was om mensen te helpen die kleiproducten van mijn overgrootvader kochten. Hij legde zijn hart in alles wat hij deed.


Hij genoot veel respect bij zijn dorpsgenoten en klanten. Helaas ken ik de talenten van mijn overgrootvader alleen uit de verhalen van mijn oma. Hoewel ik nooit al zijn vaardigheden van hem heb geleerd, merk ik toch dat ik ook mooie dingen weet te creëren. En in deze mooie dingen die ik heb gemaakt, zullen deeltjes van het talent van mijn overgrootvader blijven leven.


Zijn achternaam was Goncharuk. In het Nederlands betekent het pottenbakker. Plots kwam de gedachte bij me op dat Harry Potter misschien mijn verre familielid is.


Ik hoop dat jullie gevoel voor humor hebben, beste lezers.

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page